ik slik microgynon 30 mag ik die doorlikken na 3 weken??

Ik heb nog nooit de pil doorgeslikt na de bekende drie weken,maar het word zo mooi weer en heb geen zin om met dit weer ongesteld te wezen,dus hoe doe ik dit en als ik hem doorslik waneer word ik dan ongesteld??wie helpt mij uit de brand??heel erg bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Toevallig de pil die ik jaren heb geslikt.

Ja, dit is een éénfasepil (iedere pil heeft dezelfde samenstelling), dus je kunt aan het eind van een strip gewoon naadloos door met de volgende, zonder stopweek.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je doorslikt, kun je een stopweek inlassen wanneer je maar wilt, ook midden in een strip. Zolang je maar minstens drie weken achter elkaar hebt geslikt.

Je wordt weer ongesteld als je zo'n stopweek inlast, maar als je erg lang doorslikt kun je ook wel eens op een onverwacht moment een doorbraakbloeding hebben. Als je het vervelend vindt dat zo'n doorbraakbloeding onverwacht komt, kun je dat voorkomen door eens in de drie à vier strips een stopweek in te lassen.

De stopweek is overigens niet medisch noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal neem ik hem savonds nu ben ik vanmorgen begonnen met de nieuwe strip!!dus als ik de nieuwe strip af heb dan een stopweek heb ik het zo goed??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Of je slikt er nog een strip achteraan. Na deze strip zal het immers (hopelijk) nog steeds lekker weer zijn. Het hoeft niet per hele strips te gaan, zolang je minstens één strip hebt gehad mag een stopweek wanneer je maar wilt. Maar het is wel het eenvoudigst om per strip te tellen.

Andere antwoorden (2)

Je kunt gewoon de pil doorslikken zo lang je wil,kan geen kwaad en is ook bevestigd op tv dat het geen kwaad kan.
Ik slik em al jaren door met 2 keer in het jaar een stopweek en dat gaat perfect ;-)
Gewoon doen !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de pil gewoon doorslikken. Op het moment dat je eigenlijk je stopweek hebt begin je gewoon met een nieuwe strip. Je word niet ongesteld dit gebeurt pas weer als je een stopweek inlast